concha

concha

2015. február 20., péntek

Lányként/Nőként a Camino

Tudom, egyenlőség, feminizmus, fujfuj hímsovinizmus, de valljuk be, máshogy működünk. Más a testfelépítésünk, a biológiánk, a természetünk, minden. Ezért úgy gondoltam, összegyűjtök néhány dolgot, amire érdemes felkészülni, és nem feltétlenül említik a különböző könyvek, honlapok.

1. Táska.
 Lássuk be, keskenyebb a vállunk, kisebb az izomzatunk. Próbáljunk meg minél könnyebb és kisebb táskát vinni! Én egy 60 literes monstrummal mentem (Ákos régi túratáskája, valami Decathlonos márka). Ezzel több probléma volt. Egyrészt iszonyat nagy volt, minden irányban. Ebből következik, hogy már magának a táskának is súlya volt. Folyamatosan próbáltunk súlyt átpakolni Ákoshoz, mert egy idő után már nem tudtam cipelni, főleg reggel, amikor tele volt a vizünk. Másrészt, amivel én a legjobban szívtam az az, hogy széles volt a pántja, majdhogynem az egész vállamat befedte. Így nem tudtam egy-két centivel ide-oda tenni, ha már fájt valahol a vállam. Ezért nagyjából az 5. naptól egy iszonyatos szúró, idegi jellegű fájdalom keletkezett a bal vállamban. Egy fél tubus Flectort rákentem az út során, egy pólómat vállpárnának használtam, jegeltem, borogattam stb... De még így se volt az igazi. (a gyógyszeres készletbe érdemes berakni egy Flectort, csodákra képes!)
Szóval javaslom, hogy keskenyebb pántú táskát vigyetek, és ha nem cipeltek gázfőzőt, akkor bőven elég a 40 liter körüli hátizsák! Persze fontos még, hogy legyen derék- és mellkaspántja is! (aminek szintén jónak kell lennie rátok, nekem mindkettő lehetett volna pár centivel rövidebb, hogy rendesen támasszon...bár én elég pici vagyok, de erre is érdemes azért figyelni)
Méretarány és a párnázott vállpánt
2. Higiénia, "női gondok".
Tudom, hogy kényes téma, de na.
Igen, kinn is lehet venni mindent, de mi van, ha egy istenháta mögötti faluban jön ránk a gondunk? Érdemes legalább pár darab termékkel készülni, nehogy váratlanul érjen minket egy kis meglepetés. Emellett én javaslom az intim törlőkendőt, sok esetben jól tud jönni. Például, ha nincs zuhany nem baj, ha van nálunk, a havibajtól függetlenül se. 
Érdemes szerintem úgy számolni a napokkal, hogy legyen lehetőségünk 1-2 plusz pihenőnapra ha szükséges. Szerencsére nekem nem volt rá szükségem, de görcsölő hassal nem szívesen indultam volna neki a napnak. Ha hajlamosak vagyunk görcsölni, mindenképp vigyünk pár szem görcsoldót!
Itt hívnám fel a figyelmet arra is, hogy vigyázzunk az út szélén pisiléssel :)) A fiúknak könnyebb a dolguk, állva megoldják, elbújniuk se igazán kell. Nekünk a leguggolás előtt érdemes megnézni, milyen növények vannak a környezetünkben.... Csalánba vagy egyéb csípős/szúrós akármikbe guggolni nem egy nagy élmény! (a szúrás még hagyján, az egy pillanatig fáj, de a csalánkiütéssel 2-3 napot is szív az ember....)

3. Ruha, haj stb.
Találkoztunk olyan lánnyal, aki simán kiengedett hosszú hajjal baktatott. Én megbolondultam volna tőle, de ez igazából mindenkinek a megszokás, kényelem kérdése. Mindenképp rossz, ha a nyakunkra izzad a hajunk, vagy az arcunkba fújja a szél... Ezt mindenki döntse el maga, de azért legyen nálunk egy-két hajgumi, maximum nem használjuk.
Ruhában igazából semmi extrával nem kellett készülnöm, összesen a melltartó, ami plusz az alapcsomaghoz képest. Én sportmelltartót vittem, mert nekem az kényelmesebb, mint a merevítősek, a csat se nyom, nem törik/szakad el benne semmi... Nem kell semmi különös, én egy sima H&M-eset vittem meg egy Decathlonost, mert az volt otthon. Még azért is célszerű a sportmelltartó, mert így amikor megálltunk pihenni, le tudtam venni a pólóm a nagy melegben, ami nagyon jól esett! (Persze ezt meg lehet tenni rendesben is, de az érzés azért más).
A melltartóról még annyit, hogy én kettőt vittem, de utólag érdemes lett volna még egyet. Ha az egyik vizes maradt, kénytelen voltam ugye a másikban menni, amit viszont "városnézősnek" szántam volna. 
Érdemes szerintem egy pólót megtartani délutáni, városnézősnek, higgyétek el, baromi jól esik átvenni az izzadt, egész nap viselt póló helyett valami egyebet zuhanyzás után! Emellett persze érdemes külön egy éjszakai póló, amiben végig csak alszunk, és így viszonylag tiszta marad. Én összesen 5 pólót vittem, abból 2 volt, amiben sétáltam, 2 délutáni, amiből egy vállpárnává nőtte ki magát, és egy alvós.
Hosszúnadrágra is érdemes gondolni, főleg, ha fázósak vagyunk (mint én). Mivel nem szeretek farmerben túrázni, és az nehezebb is, én egy futónacit tettem be, amire rávettem a rövidnadrágom mindig. Elég meleg volt, nem is hiányzott a farmer. Én éjszakára is hosszút raktam be, mert le tud hűlni a levegő, főleg, ha esetleg sátorba kényszerülünk.

4. Biztonság.
Mint Ákos már írta korábban, a Camino egy abszolút biztonságos dolog! Mondjuk nem mertem volna egyedül menni a Portugál úton, de inkább csak az éjszakák miatt... Azért nem egy kellemes dolog egyedül aludni egy szálláson, ami jó eséllyel be sincs zárva. De a népszerűbb utakon ettől sem kell tartani, biztos, hogy egy olyan éjszaka se lesz, amikor egyedül kell aludni.
Azonban találkoztunk több nővel is, aki egyedül csinálta végig ezt az utat, és egyikük se mesélt semmilyen atrocitásról. Viszont nagyon örültek, amikor fél-egy napokat velünk (vagy akárki mással) mentek, hiszen, mint írtuk, tényleg iszonyat kihalt az első néhány napon az út.

Szerintem ennyi, amire nőként külön oda kell figyelni, de ha esetleg kérdésetek van, forduljatok hozzám bizalommal, igyekszem segíteni, amiben tudok :))

2 megjegyzés:

  1. Szia! Hogyan utaztatok haza? Mert nem találom a módját a vasuti közlekedésnek Santiago és Lisabon közöttt? Anikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      mi elmentünk Santiagoból Madridba és onnan repültünk haza. szerintem ez a leggazdaságosabb mód, kivéve, ha valami nagyon olcsó repjegyet tudsz találni Lisszabonból.
      ákos

      Törlés